Rólam

Bemutatkozás

Józsa Piroska vagyok – gyógypedagógus, emberi erőforrás tanácsadó és mentálhigiénés segítő.

Hiszem, hogy minden ember egyedi, és minden élethelyzet más. Munkám során arra törekszem, hogy támogassam a hozzám fordulókat saját erőforrásaik felfedezésében és kibontakoztatásában – legyen szó fejlesztésről, rehabilitációról vagy mentálhigiénés támogatásról.

Szemléletem és szakmai hitvallásom

Úgy hiszem, hogy folyamatosan a változás állapotában vagyunk – mindig úton valami felé. Nem lehetünk mások, csak azok, akik vagyunk. A segítő kapcsolatban számomra ez azt jelenti, hogy vállalom önmagamat, jelen vagyok a pillanatban, és teret adok másoknak is, hogy megélhessék saját folyamataikat.

Hiszem, hogy minden nehézség magában hordozza az átalakulás lehetőségét, és hogy a tapasztalatok – legyenek akár fájdalmasak, akár örömteliek – közelebb vihetnek minket önmagunkhoz. Úgy hiszem, minden emberben ott rejlik a belső erőforrás, amely segítheti őt abban, hogy megtalálja saját egyensúlyát a folyamatos változás állapotában. A lelki erő nem csupán azt jelenti, hogy képesek vagyunk leküzdeni az akadályokat, hanem azt is, hogy szembenézünk velük, elfogadjuk őket, és igyekszünk értelmet találni bennük. Ez a hozzáállás segíthet abban, hogy mozgósítsuk belső erőforrásainkat, megéljük önmagunk és mások elfogadását, és megtapasztaljuk azt, hogy helyünk van a világban. Az én hivatásom az, hogy ebben a felismerésben kísérjem azokat, akik hozzám fordulnak.

Gyógypedagógusként a célzott segítségnyújtás, direktív fejlesztés, tenni akarás jellemez, míg mentálhigiénés segítőként az itt és most jelenlétében, elfogadó odafordulással kísérem a klienst. Hiszem, hogy e két segítői attitűd, mint egymás kiegészítői teszik hitelessé a munkámat.  

A komplex gyógypedagógiai fejlesztést holisztikus megközelítés jellemzi: hiszem, hogy az egyén a környezetével kölcsönhatásban élő és változó.  Éppen ezért a fejlesztés és a segítő folyamat során nemcsak a hozzám forduló személy, hanem családja és közössége is fontos szerepet kap. A célom az, hogy a meglévő képességekre támaszkodva az egyén elérje önállósága, jól-léte és képességei lehetséges maximumát.

Mentálhigiénés szemléletem alapját a Carl Rogers-féle személyközpontú megközelítés adja. Hiszem, hogy a feltétel nélküli elfogadás, a mély megértés és az empátia olyan közeget teremt, amelyben a kliens biztonságban érezheti magát, és képessé válik rátekinteni saját elakadásaira, nehézségeire. A segítő beszélgetés során szakemberként támogató jelenlétemmel segítem a klienst abban, hogy maga találjon rá saját erőforrásaira, lehetőségeire és válaszaira.

Szakmai hátterem

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán szereztem gyógypedagógus végezettséget szomatopedagógia és látássérültek pedagógiája szakirányokon, majd az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán emberi erőforrás tanácsadó végzettséget szereztem. Mentálhigiénés segítő végzettségemet a Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Intézetében szereztem.

Szakmai életem során dolgoztam gyermekekkel és felnőttekkel egyaránt:
Gyógypedagógusként látássérült, mozgáskorlátozott, súlyosan halmozottan fogyatékos és tipikus fejlődésmenetű gyermekek és fogyatékossággal élő felnőttek fejlesztésével foglalkoztam – családsegítő és gyermekjóléti szolgálatban, speciális iskolában, rehabilitációs intézetben és a civil szférában.
Mentálhigiénés segítőként felnőtt kliensekkel dolgozom, a Rogers-i non direktív segítő beszélgetés módszerével.



© 2025 Józsa PiroskaMinden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen!