Miben segíthetek?
Szolgáltatások

Mentálhigiénés segítő beszélgetés
A mentálhigiénés segítő beszélgetés célja a lelki egészség védelme, a pszichológiai és életvezetési problémák megelőzése, az elakadásokkal való megküzdés elősegítése. Személyközpontú megközelítésben, a non-direktív segítő beszélgetés módszerével dolgozom. A személyközpontú szemléletében az egyén, a kliens áll a középpontban, aki jó, pozitív értékek és erőforrások hordozója. A segítő beszélgetés célja, hogy a kliens ezen erőforrásai mozgósításával megértse és feldolgozza nehézségeit, megtalálja saját megoldásait, erősítse önismeretét, és fejlessze megküzdési stratégiáit. Ez a segítő forma nem terápiás jellegű, hanem a lelki egyensúly helyreállítására és a mindennapi élet kihívásaival való hatékonyabb megbirkózásra összpontosít. A kliens saját helyzete, problémái legjobb ismerője, így a kliens az, aki meghatározza a saját folyamata irányait. Törekszem a kliens önmegvalósítási és önirányítási képességének felszínre hozására, hatalommal ruházza fel a klienst, így bízva abban, hogy megtalálja saját útját. A kongruens létállapot, a feltétel nélküli pozitív elfogadás és az empátiás megértés a kliens felé, valamint ezek kifejezése a kliens felé megteremtik a non-direktív segítő beszélgetésben azt a környezetet, amely által a kliensben változások jöhetnek létre.
Miben segíthetek?
- normatív krízisekkel való megküzdés
- krízishelyzettel való megküzdés
- elakadás személyközi kapcsolatban (családi-, pár-, munkahelyi-, baráti kapcsolatban)
- elakadás valamely szerepben (szülői-, házastársi szerep stb.)
- elakadás az élet valamely színterén (iskola, munkahely stb.)
- veszteség feldolgozás (gyász, szakítás, munkahely elvesztése stb.)
- önfejlesztés, önismeret elmélyítése
- foglalkoztat valami a saját működéseddel, helyzeteddel kapcsolatban
- SNI-s, fogyatékossággal élő gyermeket nevelsz, és úgy érzed, támogatásra van szükséged
- saját fogyatékosságoddal kapcsolatban merültek fel kérdéseid
Gyógypedagógia
A gyógypedagógiai fejlesztés célja, hogy támogassa a sajátos nevelési igényű, fogyatékossággal élő gyermekeket és felnőtteket képességeik fejlesztésében, önállóságuk növelésében és a társadalmi integrációban. Holisztikus szemléletben dolgozom tehát a fejlesztés és a segítő folyamat során nemcsak a hozzám forduló személy, hanem családja és környzete is fontos szerepet kap. A komplex gyógypedagógiai fejlesztés módszerével dolgozom, amely átfogó, személyre szabott pedagógiai és terápiás folyamat, amely egyszerre több terület fejlesztésére irányul. A komplexitás abban rejlik, hogy a fejlesztés nemcsak egy adott problémára koncentrál, hanem a testi, érzelmi, kognitív, szociális és kommunikációs területek integrált fejlesztésére. A komplex gyógypedagógiai fejlesztés célja, hogy a meglévő képességekre támaszkodva a gyermek vagy felnőtt elérje önállósága és képességei lehetséges maximumát.
A szomatopedagógia célja a mozgás, a testtudat, az egyensúly, a finom- és nagymozgások fejlesztése, illetve a mozgásos problémák következtében kialakult másodlagos hátrányok csökkentése.
Miben segíthetek?
- mozgásfejlesztés
- kognitív képességek fejlesztése
- kommunikáció és nyelvi fejlesztés
- szociális készségek fejlesztése
- érzelemszabályozás fejlesztése
- életviteli készségek fejlesztése, ergoterápia
- rehabilitáció
- mozgásterápia
- fennmaradt képességek szinten tartása
- segédeszköz használat


Tantárgyi korrepetálás
A tantárgyi korrepetálás egyéni vagy kiscsoportos formában segíti a tanulást. Célja egy adott tantárgy mélyebb megértése, a tananyag átlátása, elsajátítása vagy pótlása és a gyermek vagy serdülői iskolai teljesítményének javítása. Segíthetek az esetleges lemaradások pótlásában, a tananyag megértésében, megtanulásában és gyakorlásában, dolgozatokra és vizsgákra való felkészülésben és a gyermek vagy serdülő önbizalmának növelésében. Célom, hogy növeljem a gyermek vagy serdülő belső motivációját a tanulásra, tanulási technikák és módszerek tanításával elősegítsem a gyermek vagy serdülő hatékonyságát és önállóságát. Célom, hogy a tantárgyi korrepetálás ne jelentsen plusz terhet a gyermeknek vagy serdülőnek, hanem felkeltse érdeklődését és motivációját.
Miben segíthetek?
- közismereti tantárgyak (általános- és középiskolás korosztály)
- angol nyelv (általános- és középiskolás korosztály)
- felvételi vizsgára való felkészülés
- középfokú érettségire való felkészülés
- emelt szintű érettségire való felkészülés (humán tantárgyak és angol nyelv)
- pótvizsgára való felkészülés